Według założeń projektantów Vespa GT miała być następczynią wysłużonej Vespy PX (ostatnie informacje ze słonecznych Włoch donoszą, że produkcja Px-a zostanie wznowiona w kwietniu). GT jest to całkiem nowym dzieckiem tak jak dotychczas produkowana ET (2/4). Charakterystyczną cechą odróżniającą od pozostałych modeli jest fakt, że posiada 12" koła. Silnik jest chłodzony cieczą co jest oczywiście nowością w Vespach nie tuningowanych. Skuter wyposażony jest w automatyczną bezstopniową skrzynie biegów (rozwiązanie podobne jak w ET). Przednie zawieszenie jak w pozostałych Vespach na pojedyńczym wahaczu. Przednie koło wyposażone w hamulec tarczowy. Cała konstrukcja jest metalowa, pod kanapą mieści się schowek mieszczący 2 kaski otwarte. Ciekawym rozwiązaniem jest zastosowanie tylnej lampy opartej na technice LED.

silnik

4-suw, 1 cylinder (4 zawory)

średnica cylindra

57 mm

skok tłoka

48,6 mm

pojemność

124 cc

moc

15 KM x 10000 obr/min

smarowanie

z miski olejowej

gaźnik

wtrysk CDI

ilość biegów

automat

przełożenie

3,00x12"

ciężar

138 kg

prędkość

102 km/h

numeracja

-

model

M312M

2012 © mixed by sid for all vespas freaks
"; } ?>