Według założeń projektantów Vespa GT miała być następczynią wysłużonej Vespy PX (ostatnie informacje ze słonecznych Włoch donoszą, że produkcja Px-a zostanie wznowiona w kwietniu). GT jest to całkiem nowym dzieckiem tak jak dotychczas produkowana ET (2/4). Charakterystyczną cechą odróżniającą od pozostałych modeli jest fakt, że posiada 12" koła. Silnik jest chłodzony cieczą co jest oczywiście nowością w Vespach nie tuningowanych. Skuter wyposażony jest w automatyczną bezstopniową skrzynie biegów (rozwiązanie podobne jak w ET). Przednie zawieszenie jak w pozostałych Vespach na pojedyńczym wahaczu. Przednie koło wyposażone w hamulec tarczowy. Cała konstrukcja jest metalowa, pod kanapą mieści się schowek mieszczący 2 kaski otwarte. Ciekawym rozwiązaniem jest zastosowanie tylnej lampy opartej na technice LED.
silnik |
4-suw, 1 cylinder (4 zawory) |
średnica cylindra |
57 mm |
skok tłoka |
48,6 mm |
pojemność |
124 cc |
moc |
15 KM x 10000 obr/min |
smarowanie |
z miski olejowej |
gaźnik |
wtrysk CDI |
ilość biegów |
automat |
przełożenie |
3,00x12" |
ciężar |
138 kg |
prędkość |
102 km/h |
numeracja |
- |
model |
M312M |