Wyminana cewki zapłonowej w skuterze Vespa ET2 50.
Cewka zapłonowa znajduje się po lewej stronie skutera w obszarze zaznaczonym na rysunku okręgiem.

Dostać się do niej można poprzez wyjęcie schowka na kask lub poprzez odkręcenie pokrywy inspekcyjnej świecy zapłonowej (1). Najlepiej jest wykorzystać oba sposoby jednocześnie :)

Po demontażu osłon zauważyć możemy m.in. naszą cewkę zapłonową (1), przewód wysokiego napięcia (2) idący do fajki (3) założonej na świecę, oraz osłonę przewodów zasilających cewkę (4). Cewka mocowana jest dwoma nakrętkami sześciokątnymi z podkładkami (5) (klucz 8mm) do szpilek wystających z karoserii (6).

Po odkręceniu cewki od karoserii możemy ją wyjąć przez otwór inspekcyjny. Po odsunięciu osłonki (1) widać podłączone 3 przewody. Zakończone są one złączkami (2) więc odłączamy je poprzez ściągnięcie ich z końcówek cewki (3). Kolory izolacji przewodów odpowiadają kolorom umieszczonym na obudowie cewki (4) więc należy na nie zwrócić uwagę przy ponownym montażu. Przewód (5) wychodzący z bloku cewki należy połączyć z masą wkładając jego końcówkę pod jedną z podkładek podczas przykręcania cewki do karoserii. Cewkę przykręca się do szpilek przechodzących przez otwory (6).

Po zdjęciu fajki ze świecy możemy wyjąć cewkę i wymienić ją na nową lub wsadzić z powrotem :) . Zależy co kto lubi. Wyjęta cewka wygląda następująco:

 

2012 © mixed by sid for all vespas freaks
"; } ?>