Jest pierwsza Vespa 50cc. Zaprojektowana, aby ominąć Włoskie Prawo Drogowe, które nakazywało rejestrację pojazdów o większej pojemności silnika niż 50 cc. Niezwykle wszechstronny i niezawodny, nowoczesny silnik z cylindrem nachylonym pod kątem 45 st. Był to ostatni projekt Corradino d'Ascanio, który opuścił zespół projektowy. Model posiadał 3-biegową manualną skrzynię biegów. Vespa 50 była bardzo popularna, gdyż można było nią jeździć bez prawa jazdy.
silnik | 2-suw, 1 cylinder |
średnica cylindra | 38 mm |
skok tłoka | 43 mm |
pojemność | 48,8 cc |
moc | 1,5 KM x 4500 obr/min |
smarowanie | 2 % |
gaźnik | Dell'Orto SHB 14/14 |
ilość biegów | 3 |
przełożenie | 2,75x9" |
ciężar | 66 kg |
prędkość | 40 km/h |
numeracja | '63 1001-6960 |
'64 6961-61346 | |
'65 61347-101576 | |
'66 101577-155460 | |
'67 155461-213546 | |
'68 213547-248333 | |
'69 248334-275620 | |
'70 275621-280997 | |
'71 280998-283299 |
|
model | V5A1T |