Jest pierwsza Vespa 50cc. Zaprojektowana, aby ominąć Włoskie Prawo Drogowe, które nakazywało rejestrację pojazdów o większej pojemności silnika niż 50 cc. Niezwykle wszechstronny i niezawodny, nowoczesny silnik z cylindrem nachylonym pod kątem 45 st. Był to ostatni projekt Corradino d'Ascanio, który opuścił zespół projektowy. Model posiadał 3-biegową manualną skrzynię biegów. Vespa 50 była bardzo popularna, gdyż można było nią jeździć bez prawa jazdy.

silnik 2-suw, 1 cylinder
średnica cylindra 38 mm
skok tłoka 43 mm
pojemność 48,8 cc
moc 1,5 KM x 4500 obr/min
smarowanie 2 %
gaźnik Dell'Orto SHB 14/14
ilość biegów 3
przełożenie 2,75x9"
ciężar 66 kg
prędkość 40 km/h
numeracja '63 1001-6960
'64 6961-61346
'65 61347-101576
'66 101577-155460
'67 155461-213546
'68 213547-248333
'69 248334-275620
'70 275621-280997

'71 280998-283299

model V5A1T
 
2012 © mixed by sid for all vespas freaks
"; } ?>