Kliknij aby powiększyćHanoi, 1 marca 2012 – Grupa Piaggio weszła dziś w ostateczną fazę ekspansji w regionie Azji i Pacyfiku dzięki otwartej dziś w Wietnamie nowej fabryce silników.
Fabryka ma wytwarzać jednostki napędowe na potrzeby lokalnej produkcji i zwiększa zdolność produkcyjną wietnamskiej filii do 300.000 pojazdów rocznie

Na uroczystym otwarciu fabryki obecni byli: minister spraw zagranicznych Włoch Giulio Terzi di Sant’Agata, ambasador Włoch w Wietnamie Lorenzo Angeloni, wicepremier Socjalistycznej Republiki Wietnamu Hoang Trung Hai, dyrektor Wietnamskiego Wydziału Gospodarczego Nguyen Cao Luc oraz przewodniczący regionu Toskanii Enrico Rossi.
Przewodniczący i dyrektor zarządzający Grupy Piaggio Roberto Colaninno przybył z delegacją managerów wysokiego szczebla, w tym zastępcą przewodniczącego Grupy Matteo Colaninno oraz dyrektorem zarządzającym Immsi S.p.A. Michele Colaninno.
Podczas uroczystości Roberto Colaninno oświadczył: „Dzisiejsze otwarcie to niezwykle ważne wydarzenie dla naszej Grupy. Jest kontynuacją sukcesu jaki odnieśliśmy w Wietnamie od rozpoczęcia tu działalności w 2009 r. i stanowi wstęp do dalszej ekspansji Grupy w południowo wschodniej Azji. Zeszłoroczne wyniki Grupy Piaggio potwierdzają trafność przyjętej strategii globalnego wzrostu w której, z uwagi na szybko postępującą urbanizację wiodących krajów azjatyckich oraz rosnącą siłę nabywczą tamtejszych konsumentów, region ten postrzegamy jako kluczowy dla wzrostu na przestrzeni najbliższych kilku lat.”


Nowa fabryka silników ma rozpocząć produkcję w kwietniu oraz, poza liniami montażowymi silników, być wyposażona w linię do obróbki aluminium oraz stanowiska testowe. Fabryka powstała tuż obok zakładu montażowego Piaggio Vietnam w którym Piaggio spawa, maluje i montuje skutery Vespa, Liberty i Fly produkowane w Wietnamie.
Kompleks przemysłowy Piaggio Vietnam w Vinh Phuc mieści również centrum badawczo-rozwojowe jednośladów – pierwszą tego typu jednostkę założoną przez Piaggio w Azji – która przy ścisłej współpracy z centralą w Pontaderze pracuje nad pojazdami i jednostkami napędowymi przeznaczonymi na rynki Azji i Pacyfiku.
Od rozpoczęcia produkcji w czerwcu 2009 r. Piaggio Vietnam pod kierownictwem Constantino Sambuy (szef operacji Grupy Piaggio w regionie Azji i Pacyfiku) wyprodukowało ponad 180.000 jednośladów. Oprócz Vesp (w drugiej połowie 2011 r. zjechała z taśmy 100-tysięczna wyprodukowana w Wietnamie Vespa) wietnamska filia produkuje cieszące się powodzeniem skutery Liberty. W lutym 2012 Piaggio Vietnam rozpoczęło produkcję nowego modelu Fly, innowacyjnego, kompaktowego skutera z silnikami o pojemności 50, 125 i 150 cm sześć.
Piaggio Vietnam objęło pozycję lidera w sektorze premium wietnamskiego rynku ale również otworzyło przed Grupą Piaggio drogę ku kolejnym, liczącym się rynkom południowo-wschodniej Azji takich jak Indonezja, Tajlandia, Tajwan i Malezja.  

Colaninno powiedział: “Fabryka którą dzisiaj otwieramy będzie dostarczać najnowsze silniki opracowane pod kątem produkcji we Włoszech, Wietnamie i Indiach.” „Są to czterosuwowe, trzyzaworowe jednostki o pojemności 125 i 150 cm sześć. charakteryzujące się bardzo niskim spalaniem i poziomem emisji spalin.”
Piaggio Group planuje zainwestować w Wietnamie w latach 2012-2014 około 70 m euro, podczas gdy w sumie Grupa planuje przeznaczyć na inwestycje w tych latach około 400 m euro.
Strategia Grupy Piaggio stawia na zdecydowany wzrost na rynkach wschodzących i przewiduje że w 2014 roku globalna sprzedaż przekroczy milion pojazdów. Spodziewany jest również znaczący wzrost poziomu przychodów – oczekiwany w roku fiskalnym 2014 poziom sprzedaży netto to około 2 miliardy euro. Jeśli chodzi o strukturę przychodów szacuje się, że w 2014 roku przychody z regionu azjatyckiego stanowić będą 50% przychodów całej Grupy (w porównaniu z 8% i 25% odpowiednio w 2003 i 2009 r.). Txt: Piaggio Press, tłumaczenie: Jimmy

2012 © mixed by sid for all vespas freaks
"; } ?>