Czytelnicy niemieckiego magazynu “MOTORRAD” drugi raz z rzędu uznali Vespę “Motocyklem Roku”.
Trzecie miejsce przyznano nowemu maxi-skuterowi Aprilla SRV 850, co dopełniło zwycięstwa grupy Piaggio.
Vespa, marka, która od pewnego czasu identyfikowana jest na świecie jako ‘made in Italy’ zdobyła kolejne ważne wyróżnienie, nagrodę „Motor Roku 2012” w kategorii Skuter przyznawaną przez niemieckie czasopismo „Motorrad”, jedno z najbardziej poczytnych czasopism w tej dziedzinie na świecie.
Jest to znaczące wyróżnienie wynikające z preferencji czytelników Motorrad, którzy zdecydowali się wziąć udział w 14 już edycji tego konkursu. Organizatorzy zarejestrowali 39 084 głosów – o 11 000 więcej niż w poprzednim roku – co uwarunkowało przygniatające zwycięstwo Vespy. 20,4% czytelników zagłosowało na GTS 300 Super, najbardziej sportowy z modeli Vespy dostępny na rynku.
Podczas ceremonii, która odbyła się w Dortmundzie, dyrektor Motorrad, Michael Pfeiffer przyznał tą prestiżową nagrodę Vespie. Nagroda była powtórzeniem sukcesu z poprzedniego roku, w którym także Vespa GTS 300 Super zdominowała scenę.
Grupa Piaggio, triumfująca w sektorze skuterów, została doceniona także trzecim miejscem dla Aprilia SRV 850 (dwucylindrowy maxi-skuter), która zebrała 10,5% głosów.
GTS 300 Super jest najpotężniejszym modelem sportowym Vespy. Vespa GTS Super 300 cc posiada jeden z najmocniejszych silników, jaki kiedykolwiek został zamontowany w Vespie. Jednakże temperament tego pojazdu podkreśla nie tylko moc jego jednocylindrowego, czterosuwowego, chłodzonego cieczą silnika wynosząca 21,5 KM przy 7500 obr./min i maksymalny moment 22,3 Nm, ale także jego swój sportowy styl.
Sprężyna przedniego zawieszenia została pomalowana na czerwony kolor, podobnie jak dwukolorowe obręcze kół przywodzące na myśl rozkręcane koła charakterystyczne dla dawnych modeli. Frontowa osłona także otrzymała nowy kształt, pojawił się grill z chromowanymi elementami w miejsce obrysowej/postojowej.
Stalowa karoseria, stanowiąca prawdziwą duszę Vesp od 1946 roku została ozdobiona sportowymi, poziomymi listwami na prawym boku, co przywodzi na myśl najpiękniejsze kształty Vesp z przeszłości. W hołdzie dla najlepszych tradycji wyścigowych deskę rozdzielczą wyposażono w analogowe instrumenty z białymi nadrukami na czarnym tle.