Na ostatnich targach Expo Show w Nowym Delhi Piaggio zaprezentowało nowy model Vespy przeznaczonej na rynek indyjski. Produkcja skutera ma ruszyć w marcu w fabryce Piaggio w Baramati. Pojazd będzie wyposażony w nowy, oszczędny (spalanie ok. 1,5l/100 km) silnik charakteryzujący się niską emisją spalin i w kwietniu ma trafić do sprzedaży w 35 największych miastach Indii. Wielkość produkcji zaplanowano na 150 tys. pojazdów rocznie.
Nowe Delhi (Indie), 6 stycznia 2012 r. Vespa – światowa sława i bestseller wśród skuterów debiutuje w Indiach. Na targach Expo Show w Nowym Delhi, największych targach motoryzacyjnych w Azji i jednych z ważniejszych światowych imprez auto-moto show Piaggio zaprezentowało Vespę LX 125 dedykowaną na dynamicznie rosnący rynek indyjski, drugi na świecie pod względem ilości sprzedanych pojazdów gdzie w 2011 r. odnotowano sprzedaż blisko 13 milionów pojazdów, w tym 2,5 miliona skuterów.
„Indyjski” LX 125 odróżnia od pojazdów produkowanych we Włoszech i Wietnamie sprzedawanych w Europie i USA łatwiejszy dostęp do kół i silnika (stan dróg w Indiach gwarantuje częstą wymianę ogumienia) a przede wszystkim nowy, 4-suwowy, 3-zaworowy silnik o pojemności 125 cm3 skonstruowany przez Piaggio specjalnie na indyjski debiut. Serce nowej Vespy to nowoczesna jednostka charakteryzująca się niską emisją spalin, cichą pracą i niskim zużyciem paliwa (skuter może przejechać ponad 60 km na 1 litrze paliwa).
Produkcja indyjskiej Vespy 125 rusza w marcu w nowej fabryce w Baranati, zlokalizowanej w kompleksie przemysłowym Piaggio Vehicles Private Ltd., spółki należącej do Piaggio Group która produkuje w Indiach użytkowe trójkołowce (Piaggio jako lider sprzedaje rocznie ponad 220 tys. tych pojazdów) oraz silniki diesla montowane w użytkowych pojazdach Piaggio produkowanych w Indiach i w Pontaderze we Włoszech. Na początek produkowanych ma być 150 tys. skuterów rocznie. Sprzedaż Vespy w Indiach ruszy w kwietniu za pośrednictwem sieci dealerów w 35 największych miastach Indii.
Prezentując nową Vespę na Expo Show Prezes i Dyrektor Zarządzający Piaggio Vehicles Private Ltd. Ravi Chopra powiedział: „Wejście Piaggio Group na rynek jednośladów w Indiach kreuje na tutejszym rynku zupełnie nowy segment produktów premium, nastawiony na klientów ceniących sobie unikalny styl i osobowość. Dzięki Vespie zamierzamy wykorzystać potencjał tej grupy klientów do stworzenia segmentu o olbrzymich możliwościach wzrostu w nadchodzących latach.”