Taaak, taka nazwa nasuwa się sama widząc ten stylowy skuter w pełnej okazałości, a szczególnie od frontu. Wysoko umieszczony wielki okrągły reflektor niemal natychmiast nasuwa kolejowe skojarzenie.
Napęd lokomotywy to znany z innych modeli Piaggio silnik czterosuwowy, o pojemności 198 ccm i mocy 20 KM. Taki sam zespół napędowy spotykamy np. w Beverly, z tym że Vespa ma dużo krótsze przełożenie główne, wynikające chociażby z zastosowania mniejszych 12-calowych kół. Przyspieszenie jak na dwusetkę jest rewelacyjne, a silnik zużył w teście około 3.8 litra na 100 km, choć traktowany był dość brutalnie. Maksymalna prędkość, jaką udało się nam osiągnąć, to 125 km/h. Zawieszenie jest miękkie i komfortowe, co nie zmniejsza dobrych właściwości trakcyjnych, a pozwala wjechać tam gdzie jest to praktycznie niemożliwe (patrz zdjęcia). Hamulce tarczowe przy obydwu kołach, co jest obecnie standardem w tej klasie pojazdów, są wyjątkowo skuteczne. Ogólnie Vespa jest bardzo zwrotna i świetnie daje sobie radę w ruchu miejskim. Wyposażona jest w dwa potężne schowki, jeden znajduje się standardowo pod kanapą a drugi pod kierownicą.
Jazda tym skuterem dostarczyła nam wiele radości. Naszym zdaniem VESPA GT od samego początku wzbudzi zaufanie i zainteresowanie użytkownika. Zarówno jej wygląd jak i osiągi są warte zainwestowanych funduszy, a radości z jazd będzie co niemiara.
Grzegorz Rochna fot. Maciej Medyj
Dane techniczne:
Silnik | |
typ |
czterosuwowy 1-cyl. |
chłodzenie |
cieczą |
pojemność |
198 cm3
|
moc maksymalna |
20 KM
|
Skrzynia biegów |
automatyczna |
Hamulce przód / tył |
tarczowy / tarczowy |
Osiągi | |
prędkość maksymalna |
125 km/h
|
Zużycie paliwa (w teście) | |
średnie |
3,8 l
|
Masa własna |
146 kg
|
Pojemność zbiornika paliwa |
10 l
|
Cena |
16.000,00 zł
|
Artykuł pochodzi ze strony www.motoforum.pl