Taaak, taka nazwa nasuwa się sama widząc ten stylowy skuter w pełnej okazałości, a szczególnie od frontu. Wysoko umieszczony wielki okrągły reflektor niemal natychmiast nasuwa kolejowe skojarzenie.



Napęd lokomotywy to znany z innych modeli Piaggio silnik czterosuwowy, o pojemności 198 ccm i mocy 20 KM. Taki sam zespół napędowy spotykamy np. w Beverly, z tym że Vespa ma dużo krótsze przełożenie główne, wynikające chociażby z zastosowania mniejszych 12-calowych kół. Przyspieszenie jak na dwusetkę jest rewelacyjne, a silnik zużył w teście około 3.8 litra na 100 km, choć traktowany był dość brutalnie. Maksymalna prędkość, jaką udało się nam osiągnąć, to 125 km/h. Zawieszenie jest miękkie i komfortowe, co nie zmniejsza dobrych właściwości trakcyjnych, a pozwala wjechać tam gdzie jest to praktycznie niemożliwe (patrz zdjęcia). Hamulce tarczowe przy obydwu kołach, co jest obecnie standardem w tej klasie pojazdów, są wyjątkowo skuteczne. Ogólnie Vespa jest bardzo zwrotna i świetnie daje sobie radę w ruchu miejskim. Wyposażona jest w dwa potężne schowki, jeden znajduje się standardowo pod kanapą a drugi pod kierownicą.



 

Jazda tym skuterem dostarczyła nam wiele radości. Naszym zdaniem VESPA GT od samego początku wzbudzi zaufanie i zainteresowanie użytkownika. Zarówno jej wygląd jak i osiągi są warte zainwestowanych funduszy, a radości z jazd będzie co niemiara.

Grzegorz Rochna fot. Maciej Medyj

Dane techniczne:

Silnik  
typ

czterosuwowy 1-cyl.

chłodzenie

cieczą

pojemność
198 cm3
moc maksymalna
20 KM
Skrzynia biegów

automatyczna

Hamulce przód / tył

tarczowy / tarczowy

Osiągi  
prędkość maksymalna
125 km/h
Zużycie paliwa (w teście)  
średnie
3,8 l
Masa własna
146 kg
Pojemność zbiornika paliwa
10 l
Cena
16.000,00 zł

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Artykuł pochodzi ze strony www.motoforum.pl

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2012 © mixed by sid for all vespas freaks
"; } ?>